Alweer een maand voorbij.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Alweer een maand voorbij.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Alweer een maand voorbij..

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

27 September 2011 | Nicaragua, Managua

Ja mensen het is toch echt zo.. ik zit nu 1 maand en 4 dagen in Nicaragua, zolang ben ik nog nooit van huis geweest haha! En het bevalt goed, dus hopelijk kan ik zo snel mogelijk weer voor een tijdje weg :D! Maar eerst de resterende 4 maanden volmaken!

Spaanse les is nu voorbij en ik heb ineens ‘vrije’ tijd ’s ochtends.. dat voelt goed! Uiteraard ga ik mijn Spaans flink bijspijkeren deze maanden dus hopelijk kan ik een aardig woordje Spaans als ik terugkom! Laatste week WEER een nieuwe leraar, Miguel en hij heeft me het Spaanse licht laten zien! Ineens zag ik tussen de tijden door en verzwoegingen, de vervoegingen van mijn favoriete verbos in 8 favoriete tijden (nee, niet 8 uur ’s avonds op een doordeweekse dag:P!). EN ineens begon ik Spaans te praten wel 5 minuten lang :P, overwinning was nabij! Dus over een weekje ga ik alleen maar Spaans praten en dan MOET het wel goedkomen!!

Na alle nattigheid van de laatste weken is het hopelijk weer tijd voor zonneschijn in Laguna de Apoyo. Vorige week was ik ZO nat, zo nat kan zelfs een vrouw niet zijn.. Ik ging met Florian op vleermuisjacht vlakbij het station, dus waren we bijna op plaats van bestemming begon het te gieten als een tierelier, niet te filmen zo hard.. Overstromingen, landmassaverschuivingen (echt waar!), omgevallen bomen je maakt wat mee hier, maar het is dan ook regenseizoen dus dan mag dat.

De andere dag kregen we een nieuwe collega/ vrijwilliger genaamd Henrik, 26 uit Denemarken. Haha woehoe een jongen en geen meisje= veel drinken en feesten, als het meezit en als hij mij kan bijhouden.. Ja.. Henrik is een leuke knul, ik kan enorm met hem lachen al is het maar om zijn accent, maar erg vol van zichzelf en schept te hoge verwachtingen van zichzelf (zie mij hier lekker de psycholoog uithangen). Haha uiteraard proberen we elkaar belachelijk te maken ik kan dat best hebben :P. Maar dan begin ik tegen de new boy en dan moet ik zelf op de rem trappen om het niet TE cynisch (spottend) en sarcastisch te maken :P, ik ben een geduchte tegenstander meneertje haha

Zaterdag is ons dagje-uit-dag en dit keer was bestemming Volcano Masaya en het was WARM. Lekker met het expresbusje naar el volcano en uiteraard had meneer de beste plaats en dat is voorin terwijl de rest zat te proppen achterin :P. Die busjes proppen ze ZO vol dat je net adem kan halen.. denk wel 15- 20 mensen in een soort van bestelbusje dus kan je nagaan, maar voor 1,25 euro kan je niet sukkelen..
Volcano Masaya was super! Genoten, ruim 6 km gewandeld in een hitte van plus 30 graden, verbrand als een malle, de toerist uitgehangen. Ik zeg geslaagd! Onderweg nog mariposa’s en andere animales spotten en mijn dag is weer goed! Uiteraard konden we met het busje naar de top maar echte mannen en vrouwen nemen de benenwagen.
Uiteraard naar het Visitors Centre even de musea checken, love it! Het enigste gigantische minpunt was dat er een buslading NEDERLANDSE toeristen binnenkwamen. Ben je podverdikkie in Nicaragua een niet toeristisch land, krijg je dit op je racefiets! ‘He, fellow Dutchpeople’ zei Henrik, dus ik ‘Shall we go NOW?!’
Goed, aangekomen bij de ‘top’ moet je nog 200 traptredes lopen om bij de top te komen. HAHA ik was ontzettend fit die dag dus ik was als eerste boven en kon als eerste de toerist uithangen. Omdat de vulkaan nog altijd actief is stoot het giftige dampen uit en mag je niet langer dan 20 minuten bij de vulkaan staan. Nauw ik hield het nog geen 5 minuten uit, ik dacht dat ik stikte, gadverdamme. Helaas had ik mijn scheikundelab thuis laten liggen.. Maar er was nog een krater die niet meer werkte dus wij daar naartoe.. weer 100 meter omhoog haha en afzien.. Geen eten en drinken bijna op en het was al 1 uur.. afzien.. Uiteraard wilde ik en Vito (boyfriend van Simone) een rondje rond de krater lopen, ja ik was toch al in topvorm dus waarom niet!
Na 3 uur werd het toch wel tijd voor een drankje en een lunchje want zelfs de leeuw genaamd Rachel werd geveld door honger en dorst. Na een middagje en kort avondje Masaya op naar huis!

Donderdag alweer de toerist uitgehangen maar nu langs mijn home town Laguna de Apoyo. Lekker mariposa’s spotten en wat lake pictures nemen. Na ruzie met een vlinder die niet bleef zitten voor mijn foto en die mij 20 foto’s koste en ten slotte TOCH nog op de foto kreeg was mijn middag weer goed. Die avond op vleermuisjacht maar nu op een nieuwe plaats voor mij genaamd Rios.
OMG ik stond helemaal strak van de adrenaline dankzij de schoonheid aan natuur, diversiteit aan planten en vooral de vele dieren die ik al lopend spot. Dit is waar ik al een maand op zit te wachten! Heerlijk! BAM vlinders aan de rechterkant, BAM krab zit een miljoenpoot te eten, BAM vogelspin op de linkerboomstronk, BAM vleermuizen in het vleermuisnet, BAM gekko’s op de bomen, BAM gigantische sprinkhaan in mijn haar, BAMBAM! Genoeg geBAMt, terug naar het vleermuizen vangen. Ik ga het steeds vetter vinden want nu duurt het maar 5 minuten tot ik een vleermuis heb bevrijd ipv 10- 15 minuten! Uiteraard wilde ik actiefoto’s en die kreeg ik :P. Na spinnen spotten (5 of 6 soorten en grote spinnen!!) en vleermuisje bevrijden was het tijd om terug te lopen. Oh ja, waren de batterijen van mijn hoofdlamp leeg! Sta je daar zonder hoofdlamp, pakte ik gelijk aan een slang HAH ik schrok me een hoedje! Maar ik redde mezelf en na een hoop gestrompel kwamen we op het pad en was het nog 40 minuten stevig doorstappen, 15 minuten met de car en dan eten, douchen en naar bed. Kreeg ik te horen van Pablo (collega en specialist planten) in de auto,’ Ja, het is verstandig en noodzakelijk voor jouw en Simone om een machete aan te schaffen’.. Ik zo huh?! Hoezo? Hij zo ja, je weet nooit wie of wat je tegenkomt in de avond als je onderzoek doe blabla.. Beetje apart, maar hij heeft wel gelijk, dan maar zo’n ding halen op de ordinaire markt in Masaya.

Met deze mededeling ging Indiana Lauwerijssen slapen en was het bijna zaterdag en dat betekend dagje-uit-dag! Dit keer weer naar Granada omdat dit Helen laatste weekend is met ons en Granada haar favo ciudad is en Henrik was er nog nooit geweest dus op naar Granada! Genoten, veel gedronken (de rum is goddelijk, zoiezo neem ik 2 liter mee) en gevreten (ik kan niet eten maar vreet :P) en de dag goed afgesloten! Kwamen we vroeg in de avond een zatlap tegen die Helen’s waterfles wilde stelen dus ik sprong ervoor en Henrik ook, maar er kwam gelijk hulp aan.. Liepen we terug, kwamen we hem weer tegen dus hij viel ons weer lastig maar nu waren ik en Henrik zo opgefokt dat ik hem zo had geslagen maar dat is uiteraard niet gebeurd. Daarna uitgeblust aan een welverdiende cocktail voor 2 euro, dat smaakt goed!

Hiermee sluit deze sessie af, mi guapo amigos en smakelijke bonitas
Indiana Lauwerijssen

• 28 September 2011 - 05:18

Roy:

Hahaha geweldige foto Rachel met dat vlindertje! blijf schrijven en heel veel plezier daar!

• 28 September 2011 - 05:27

Laris:

Hahaha schat wat schrijf je toch heerlijk! Ik geniet ervan. Je maakt ook wel weer extreme dingen tegen jeetje! En die dieren! Mijn god. Ik krijg al kippenvel bij het zien van de foto's laat staan in het echt haha. Ik ben een watje. Gelukkig jij niet! Ben trots op je vent. Wat doe je het goed daar. Kan niet wachten om je Spaans te horen spreken!

Dikke kus. Ik mis je!

• 28 September 2011 - 12:33

Corné :

Hee Rachel

Wat een gave foto's zeg. Mariposa's en andere leuke insecten genoeg daar volgens mij..
    Ook een bijzondere ervaring om bij zo'n vulkaan te staan lijkt me?!

Geniet van die overige 4 maanden. Ze zijn voorbij voor je het weet.

Groetjes!

• 29 September 2011 - 14:37

Lotte:

Hai Lekkerdier !

Als ik het niet zo miste om met jou naar partys te gaan zou ik willen dat je daar bleef wonen en iedere dag zon leuke blog zou schrijven haha. Ik vind het echt leuk om te lezen wat voor toffe dingen je daar allemaal meemaakt, je zou er een film van moeten maken. Rachels Jungle adventures.

ALs je terug komt moet je me maar spaans leren, ik ben sinds kort in love met een zwitser en daar kan ik misschien wel indruk op maken door te faken dat ik spaans spreek :P

haha nee just kiddin. Ik hoop dat je nog heel veel leuke, bijzondere en mooie dingen mee maakt die je allemaal met ons gaat delen!

Dikke kus