Nu gaat pas de stage beginnen.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Nu gaat pas de stage beginnen.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Nu gaat pas de stage beginnen..

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 September 2011 | Nicaragua, Managua

Ja mensen, ook al zit ik er bijna 3 weken nu (wat gaat de tijd snel, maar toch ook weer niet :P)..

Na 2 weken een beetje uit me neus zitten vreten (grapje) en Spaanse lessen te volgen WORDT HET TOCH WEL TIJD OM AAN STAGE te beginnen oftwel een onderzoeksplan te schrijven. Dankzij de geweldige Dirkje wordt dat nu een stuk gemakkelijker, love you!
Anyway, wat voor onderwerp zal ik doen.. oke het moet met gekko´s te maken hebben en het moet ongeveer hetzelfde zijn als Simone´s project maar alla.. Goed, duidelijk.. En toch ben ik eigenwijs en geef er lekker een eigen draai aan :P!
* Wat voor invloed hebben bomen op de soort gekko´s en zijn er verschillen tussen exoten en native bomen?.. Nauw, ik vind het een nummer 1 hit!

Goed, genoeg over stage laten we het hebben over Spaans en leukere dingen :P zoals dagtripjes maken en chillen.
Vorige week had ik dus Felix als leraar, wel goed alleen to much information! Oh jot, Rachel doet wel even in 1 weekje de Pasado en de Futuro.. hmm juist, is wel gelukt maar man.. ik was helemaal gaar (Jeffrey noemde me the braindead guy HAHA). Maar deze week heb ik Aura weer, ik vind haar zo heerlijk, echt zo´n typische Nicaraguaanse chica. Lekkere babbel en mij uitlachen als ik de Spaanse woorden niet kan uitspreken, het kan niet beter :P Uiteraard lach ik mezelf ook uit maar dat wisten jullie al :P

Goed.. wat heb ik vorige week nog gedaan... behalve aan Spaans gewerkt (4 uur per dag studeren, are you kidding me?! en ik vond het nog leuk ook kan je nagaan :P) en voor de rest chillen met billen! Oh jahwel, we zijn donderdag eerst naar de Farmacia geweest (meneer heeft een infectie achter de rug vanwege het feit dat ik ruim 50 muskietenbeten heb opgelopen op mijn lelijke voeten en gespierde kuiten, maar het is na 5 antibioticapillen wijd over- die pillen waren ZO sterk dat het gewoon slaappillen waren, malo malo..) Daarna heerlijk naar el mercado geweest voor een heuse bailarshow! Ik heb me eigen kapot gelachen, hilarisch. Zo´n knul kon totaal niet dansen en kende de pasjes niet HAHA en daar betaal je dan 1,5 euro voor, niet te geloven! Dat kan ik beter :P Maar helaas viel ik bijna hee de tijd in slaa

In het weekend ben ik met Helen naar Granada geweest want Simone was daar met haar vriend dus gingen wij met zijn tweeen, gezellig!
Nauw ja Granada, ik had er meer van verwacht.. het is wel toeristisch en zoveel aftanse Amerikanen waar je U tegen zegt, maar ook van die mensen die dingen willen verkopen als ik zit te eten. Rachel en eten= niet storen of blijf van mijn eten af op ik eet jouw op :P. Na 10x No, gracias te zeggen met een glimlach, ga ik niet glimlachend No, gracias zeggen, dan is het gewoon Ignore of No!
Goed maar Granada was wel oke, het stonk niet zo en het zag er best netjes uit en voor het eerst een blik geworpen op het grootste meer van het continent Amerika: Lake Nicaragua! Vette shit, daar zwemmen haaien in (omg zo vet!) Oke, dat was Granada :D vet.. maar het is het net niet ;)
Deze week is Florian weer terug dus dat betekend: Bat hunting! Simone is met haar vriend een weekje strandhappen dus meneer mag nu de vleermuizen vangen.. goed... vleermuizen vangen.. ja.. vet denk ik...
Dat dacht ik dus eerst maar het is nu VET VLEERMUIZEN VANGEN (h)!! Meer omdat ik voor het eerst in mijn prachtige leven 2 vleermuizen heb gevangen en je raad het al, een daarvan was een nieuwe soort die ze nog nooit hebben gevangen! OMG is piste bijna in mijn tropenbroek! Ging ik met stomme kop met mijn handschoenen over een mierennest, nog nooit zo´n spats gezien, ik heb echt een fobie voor tropische mierennesten vol met tropische mieren.
Maar vandaag heb ik lekker cultureel de nationale feestdag gevierd van Nicaragua (Op 14 september 1856 vindt de slag bij San Jacinto plaats. De Nicaraguanen verslaan de indringers. Nationale feestdag). Kinderen liepen mee met een optocht, gehezen in van die super- super schattige pakjes, ah om op te vreten zo schattig.. Helen keek me aan van: Yeah right Rachel :P Als je die kinderen in de winkel kon kopen dat wilde ik er 2! De optocht was echt een hoogtepunt, fantastisch!

Donderdag vleermuizen vangen en wat doen voor de opdracht (eigenlijk vind ik het veel leuker om alleen maar cultuur en natuur te snuiven :P, maar goed). Oh ja, het belangrijkste is dat ik eind januari naar huis kom en ik doe gewoon 18 weken stage en dan 2 weken vakantie BAM! (alleen weet Jeffrey dat nog niet maar komt wel goed, hoop ik :P)

PS 1: De stroom viel uit toen ik bijna klaar was met de blog.. godzijdank stond het er nog op :P WOEHOE
PS 2: HAHA ik ging met Helen naar de Monkey Hut (hostel vlakbij) een biertje drinken (ze vroegen 1 euro voor een bier terwijl ik meestal 75 eurocent betaal, de afzetters!) maar er waren van die prototype Amerikaanse troela´s. Eentje heet Holly en ze was dik, maar anyway we hadden het zo over een oranje gloed over de bomen. ´Oh my god, it´s lava!´, ´No, it´s a bushfire´.. Wij.. Hmm no it´s just the moon rising up.. ´Oh..´ HAHA zo dom en zo Amerikaans (It´s amazing!!) genoeg geroddeld, tot de volgende blog!!

Hasta luego, mi guapo amigos y guapa amigas!!

  • 15 September 2011 - 12:46

    Laura:

    Hee Rach!!

    Wat een leuke verhaaltjes schrijf je allemaal! Alsof ik je écht hoor praten :D
    Dat cultuur en natuur snuiven klinkt inderdaad echt heerlijk! Maar zoals we zo goed geleerd hebben op de HAS...het leven gaat niet altijd over rozen.. Werken bitch! ;)

    Heel veel plezier met je onderzoek en vakantie!
    Kuskus

  • 16 September 2011 - 19:14

    Lotte:

    Haha Rach ik geniet zo van je blogs ! Zo te lezen heb je het heel leuk daar en kun je heel erg blij zijn dat je lekker achter de beesten aan hebt gezeten terwijl ik het diepte punt van mijn party carriere beleefde op Qbase, wat een tegenvaller was dat !

    ik zie je ook al helemaal gaan nadat je het mierennest in rep en roer had gebracht, heerlijk gewoon hahaha !

    Nou goed, ik kijk vol spanning uit naar je next storys. Have fun en pak een paar gekko's namens mij !

    Xxxxxx Lotte

  • 16 September 2011 - 21:23

    Rachel Lauwerijssen:

    @ Lotte: OMG niet! Was het een tegenvaller?! Wat afschuwelijk!
    HAHA ja, ik jammer al als ik nieuwe soorten vogels of vlinders zie en mijn camera niet bij heb :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 21473

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: