Teleurstellingen en hoogtepunten - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Teleurstellingen en hoogtepunten - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Teleurstellingen en hoogtepunten

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

31 Oktober 2011 | Nicaragua, Managua

Hola, hola, hola.. como estas? Estoy bien, gracias (ik leer jullie elke keer weer een beetje meer Spaans, genereus niet?)

Ja, de titel verraad het al, deze zeer fantastisch ervaring heeft toch wel wat teleurstellingen veroorzaakt, daarover meer na de nieuwsflits. Op een zwoele (eindelijk) niet regenachtige donderdagavond zat ik gezellig met Miriam in Masaya op de hoge stoelen te genieten van een verse smoothie van banaan, mango en ananas met melk toen we samen tot een zeer belangrijke lijst kwamen die ik graag met jullie wil delen over de gewoontes van Nicaragua:

Wisten jullie dat (toen niet, nu wel):
- Dat de mannen hun buik ontbloten maar de rest niet (ook al hebben ze een bierbuik die over hun knieën hangen)?
- Dat drinken uit een plastic zakje een heel gedoe op zich is zonder rietje?
- Dat eten verpakken in plastic zakjes heel gewoon is?
- Dat de mannen en vrouwen na de 35 ontzettend lelijk worden, terwijl ze in hun tienerjaren ontzettend knap zijn?
- Dat de mensen uit Nicaragua een mix zijn van verschillende nationaliteiten? Je kan ze makkelijk sorteren of determineren door naar de oren, wenkbrauwen of de gezichtsvorm te kijken.
- Dat rijst met bonen ontzettend verslavend is?
- Dat malariapillen haaruitval veroorzaken en jammer genoeg alleen op het hoofd?
- Dat Miriam vast en zeker nog wel wat andere puntjes kan verzinnen?

Goed, over tot de orde van de dag. De laatste weken was het weer afschuwelijk en verschrikkelijk. Volop regen, dag in dag uit, ’s ochtends, ’s middags, ’s avonds, ’s nachts in een woord gatsiederrie.
Maar dan was er weekend en jullie weten wat betekend: iets ondernemen want in de Laguna is het heel saai als het regent. Dus ik besloot naar Mombacho te gaan. Mombacho is een vulkaan met een ‘cloud’ forest (gewoon makkelijk gezegd een regenwoud op de vulkaan). Het uitzicht was zo mooi geweest als de mist niet zo dik was die dag.. wat afschuwelijk.. maar goed, heerlijk genoten want ik ben eenmaal weg en awesome peeps ontmoet waar ik de rest van de dag mee heb doorgebracht. Die avond kwamen Miriam en Henrik maar Granada om te genieten van een welverdiende filmavond. Ik kan jullie vertellen, het is een hit! HAHA mensen die op en af lopen, telefoneren, praten, 10 minuten voor tijd binnenkomen wandelen en zelfs de film had kuren want hij skipte minimaal 20 minuten van de film en niemand die het erg vond (ik ook niet want de film was ontzettend slecht). Genieten!

In de Laguna was trouwens dat weekend een grote schoonmaak bezig van het meer. Miriam ging lekker pica’s schieten van het mannelijk vlees (de mariniers die het meer gingen schoonmaken) terwijl ik lekker de vulkaan aan het trotseren was en zondag hebben we gechilled in de Laguna en was een concertje van Mario Montenegro, hij is een verhaaltjes verteller voor kinderen dus wat kinderen kwamen bij ons genieten van zijn aanwezigheid. Ah, ik heb echt een zwak voor deze kindjes, ze zijn zo schattig en zo lief.

Gelukkig was het weer maandag, jeej! En toen gebeurde het.. ik zag een slang in de boom chillen. En hij bleef godzijdank zitten en je raad het al, meneer had geen camera bij.. Snel naar huis geviajard Miriam erbij gehaald en super mooie pica’s (al zeg ik het zelf) gemaakt en helaas niet kunnen vangen want hij was te agressief (wat altijd wel een extra motivatie is om te vangen, maar die dag niet). Rest van de week niks gebeurd (SAAI!!) en zelfs dat weekend niks gedaan vanwege de regen (DUBBEL SAAI!!) Alhoewel, het plan was eerst om met zijn drieën naar een ‘ fantascia erotica fiesta’ te gaan. Helaas bleef Miriam in Granada, was het feestje toch niet zo erotisch als ik gehoopt had en ging ik met Henrik naar de stripclub. Ik denk dat hij dit helemaal had uitgedacht, maar goed.. de stripclub.. Totaal niet opwindend (met je flamoes over een stalen paal heen glijden, daar wordt ik niet warm van), lelijke vrouwen maar Henrik had zin dus ging hij met zo’n vrouwke naar een kamertje en ja.. verder wil ik niet gaan ik ging al bijna over mijn nek!

Goed, weekend afgelopen, terug aan het werk en toen begonnen de teleurstellingen.. Allereerst had ik gehoord dat mijn onderzoeksplan was afgekeurd (vond het eerst helemaal niet leuk, maar daarna dacht ik ‘Boeiend, ik zit in Nicaragua en dat verbeteren lukt me wel’) en toen begonnen de problemen……
Had ik afgesproken om te gaan Skypen met de ‘begeleidende docent’, geen reactie. En maar mailtjes sturen, geen reactie. Nauw, ik kreeg het schijt en als klap op de vuurpijl houdt de ‘supervisor’ zich ook al niet aan afspraak.. Na 7x keer vragen 2 dagen lang en dan nog niet even een mailtje sturen, nauw daar zakt mijn broek vanaf… Maar ik laat me niet kennen en ga gewoon door met waar ik mee bezig ben, ik doe mijn werk en daarmee basta. EN keihard genieten van de weekendjes weg :P

Dat waren de teleurstellingen, over tot de heerlijke hoogtepunten (oh, jah!) en gelukkig zijn er dat VEEL meer dan de teleurstellingen :P. Op een donderdag gingen we naar Catarina en de beroemde mirador.. Het was wel vet om te zien. Catarina is best een leuk dorpje beroemd om zijn plantjes en bloempjes, alleen er was niks te doen (behalve paardrijden maar ik ga niet paardrijden!). Je kan me alles laten doen, MAAR IK GA NIET PAARDRIJDEN :P!

En op vrijdag vertrok ik met Simone naar zon, zee, strand, goedkoop drinken, surfen, stad met veel hotels oftewel San Juan del Sur. Een klein stadje aan de Pacific Ocean, dat vrij bekend is en geroemd om zijn surfstranden. Na een super hostel te hebben gevonden (Caso Oro), awesome peeps ontmoet (bijna allemaal Zweedse dudes), vis gegeten (EINDELIJK, was zo lekker) en natuurlijk uitgeweest. Al was ik zo moe, als ik eenmaal begin met drinken en ik heb het naar me zin, dan kan ik meer stoppen (en alles door elkaar drinken). Ah daarom had ik zo ontzettend goed geslapen die nacht en hoofdpijn de rest van de dag :P maar ag.. gezelligheid moet je zelf maken!
Maar de andere dag.. een van de hoogtepunten van deze reis: Surfen!! OMG.. wat was dat vet! Had ik totaal niet verwacht, maar het was zwaar maar toch super vet! Geen wonder dat de mannen en vrouwen zo mooi gespierd zijn.. ik had de dag daarna overal spierpijn..
De leraar kwam uit Brazilie, leerde me de basics van het surfen en roemde me steeds dat ik een excellent student was :P (tuurlijk ben ik dat :P). Na het droog surfen op het strand was het tijd voor het echte werk.. totaal niet te vergeleken met het strand surfen, veel zwaarder en uiteraard lukte het niet zo goed :P, maar ik had zoveel lol dat het me niet zoveel uitmaakte dat ik iedere keer van de board afviel HAHA.. en ineens stond ik voor 3 seconden en toen viel ik weer.. maar het was zo vet om te staan.. In anderhalf uur 7 of 8x gestaan.. ik denk.. ¼ deel heb ik gestaan en hij was dik tevreden, dus ik ook. Simone had voor de nodige foto’s en hilarische filmpjes gezorgd, ik kijk ze nog iedere dag om even te lachen HAHA, zo heerlijk. Na een korte break heb ik nog 20 minuten geoefend en toen had ik het wel gezien.. maar het surfen.. dat zeker meer gebeuren!!
Die avond was er een super mooie zonsondergang. Ik heb er een paar super mooie gezien, maar deze staat zeker in de top 3! Helaas geen turtle tour, maar goed.. het surfen maakte heel veel goed en was zeker net zo vet!!!
En kom je terug van zo’n awesome weekend (ook al moest ik 2,5 km lopen vanaf de ‘busstop’ naar Parque Central in Masaya). Trouwens, in Masaya was er een grande fiesta en het was Halloween dus parades, mensen die verkleed waren, kraampjes bij de parkjes wat best wel grappig was. Maar ik was te moe om nog langer te blijven dus op naar huis waar ik ineens een tarantula vond in de wc en een slang in de kamer van een Amerikaan die hier een weekje bleef. Dus hoppa, gelijk gevangen uiteraard (was wel vrij zeker dat hij niet giftig was :P, maar ag gewoon een snelle grip en je hebt hem :P HAHA). Het was alsof ik nooit moet weggaan, ze wachten gewoon op senior Indiana B. Lauwerijssen..

Dit was het weer mi guapo amigos en pittige bonitas..

Met the greetings a Nicaragua, hasta luego!!

sen. Indiana B. Lauwerijssen

  • 01 November 2011 - 08:21

    Ilse:

    Rach wat ben je toch heerlijk! Heb me kapot gelachen.. have fun nog en doe maar lekker de surfdude uithangen!! Xxxx

  • 06 November 2011 - 14:01

    Miriam:

    Ja dat kan ik zeker! Vrouwen met lekkere vetrollen, pennen in hun haar en zilvere tanden zijn ook typisch Nica!

  • 26 November 2011 - 11:36

    Christ En Rina:

    Wij genieten met volle teugen van je reisverslagen je maakt wel heel veel mee en het drinken gaat ook niet slecht je blijft zo goed op pijl .
    Maak er nog een paar mooie maanden van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 21472

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: