Alles went.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Alles went.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Alles went..

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

06 September 2011 | Nicaragua, Managua

Ja, alles went.. zelfs het 'arme' leven in Nicaragua. Ik begin mijn draai te vinden.
De dagelijkse routine (Ontbijt, Spaans, chillmiddag of studeermiddag, avondeten of gekko's of vleermuizen vangen, naar bed).
Nog 2,5 week deze routine en dan vervalt de Spaanse les en ik kan jullie zeggen, ik zal het heel misschien nog wel gaan missen.

Maar goed, ik heb dus met Helen en Simone de donderdagavond flink doorgehaald (grapje). Nee, het was heel gezellig en het was afschuwelijk om een pinautomaat te vinden (sommige willen alleen Visa en geld wisselen bij de bank kan alleen met paspoort :S), maar de automaat was gevonden dus konden de drie musketiers hun reis vervolgen naar een goedkoop restaurantje en de eerste CERZEVA van de stage! En hij smaakte heerlijk! Wat wil je nog meer als je voor 1 euro een flesje van 350 ml krijgt, misschien alleen nog goede sex (A) maar goed.
Er was ook dansshow vlakbij (dat is iedere donderdag) met nationale dansen HAHA we hebben ons kapot gelachen. Heel de avond dezelfde melodie en die mensen die dansen, om je rot te schamen maar mensen gingen wel uit hun plaat, heerlijk was dat!
Taxi teruggepakt en hop, naar bed!

Volgende dag niks boeiends gedaan, 's avonds ging Simone gekko's vangen en ving EINDELIJK de Phyllodactylus! Na een maand zoeken eindelijk die gekko gevonden, natuurlijk kwam die alleen omdat ik in Nicaragua kwam (positieve straling je weet hoe dat gaat). Dus wij alle helemaal blij! En ik had mijn eerste gekko gevangen ZONDER de straat te breken WOEHOE (liet ik hem wel ontsnappen maar dat maakt niks uit)

Zaterdag en zondag gingen we een weekendje weg naar Estelli. Super chill maar ZO lang reizen, maar hier in Nicaragua vind ik het lange reizen lang niet zo irritant als in Nederland. Dan jank ik al als ik 10 minuten langer in de trein moet zitten maar nu 2,5 uur in een bus te zitten no problemo..
Zo gezegd kwamen we aan in Estelli, leuk plaatsje, een van de rijkste steden van Nicaragua (rijk-> schoon!!) en er was toevallig een honkbalfinale bezig (Estelli- nog een club) en Estelli won dus groot feest en een hele parade en die mikmak, leuk leuk uiteraard en doe mij maar een cerveza om het te vieren! Mensen werden luidruchtig en dronken dus zei Papa tegen het vrouwvolk, we moeten naar huis het is niet meer veilig :)
De volgende dag gingen we naar Salto de la Estanzuela. Dat is een nationaal park met een grote waterval en een hoop wilde beesten, keileuk dus! en het was maar een uurtje lopen vanaf het ziekenhuis daar (is ongeveer 40 minuten lopen vanaf het hotel)...
Ja, niet dus he!!! HAHA ik zal niet overdrijven maar het heeft ons in totaal bijna 3 uur gekost om er te komen :E.. Ik heb nog nooit zo afgezien als toen, jeetje mina, ik was helemaal kletsnat van het zweten, mijn voeten branden weg in mijn bergschoenen en mijn handen konden niet meer op het knopje van het fototoestel klikken. In een woord dus Drama! Maar het was het waard, heerlijke vlinders gespot (heb er nu 17 in totaal :D!!), gechillt bij de waterval en toen waren we binnen anderhalf uur beneden (het was 6 km lopen, bergop bergaf).
Om 15.15 de bus naar Managua genomen en we waren rond half 10 thuis HAHA wat een grap was dat, maar wel genoten!

Gister kreeg ik een nieuwe leraar voor Spaans genaamd Felix, gezellige man al versta ik een klein beetje Spaans maar hij kan helemaal geen Engels dus dat is echt een hel (vooral het praten want ik heb echt geen vocabulaire, maar dat komt wel eens ooit..).
Vandaag was de mooiste dag van mijn leven (op mijn geboorte na dan) want ik heb voor het eerst een WILDE, NIET TAMME SLANG GEVANGEN!!! Zo vet, ik piste bijna in mijn broek!!
Een Boa Constrictor juveniel.. het was zo mooi.. en hij heeft me gebeten :D, dus nog oorlogswonden ook (en misschien een gratis tatoeage op mijn lip) of het was een liefdeskus kan ook.. die was wederzijds in ieder geval :P

We keep in touch!
Hasta luega, mi amigos!!

  • 07 September 2011 - 06:29

    Laris:

    HAHAHA ik heb zo gelachen om dat stukje van goede seks :P. Blij dat je nog steeds dezelfde heerlijke Rach bent. Geniet jij maar lekker van de cervesza want je verdient ze.. Mijn god wat een belevenissen allemaal en dat in zon korte tijd!

    Echt super eng dat je die wilde boa constrictor hebt gevangen! Ik zou het niet durven. Kijk je wel een beetje uit daar voor gevaarlijke beesten?

    Ik ben trots op je!!

    Wanneer gaan we skypen? Hihi

    Dikke kus!

  • 07 September 2011 - 06:50

    Rob:

    OH MY LORDIE...vangt hij gewoon even een slang. Ik zou dood gaan haha. Echt heel stoer =) En vervolgens sta je als een heerlijke huisman je shirtje te schrobben. Love it. Lekker adventurous. Zo te lezen heb je een heerlijke tijd, enjoy =)
    Kus

  • 07 September 2011 - 09:16

    Linda:

    Ha Rachel!

    Hier een lid van het vrouwvolk van de Fam. Lauwerijssen ;).
    Jaja ik houd je in de gaten :). Echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en mooi dat het goed met je gaat!

    Ga zo door zou ik zeggen en ik kijk al uit naar je volgende verslag! Schrijftalent heb je wel :).

    Kus Linda

  • 09 September 2011 - 18:47

    Rachel Lauwerijssen:

    Haha dank je wel! @Linda, zit het toch in de familie :D haha hartstikke leuk dat je me volgt :P
    @ Rob HAHA echt he.. pff ik sta zo bijna iedere dag mijn onderbroeken te schrobben.. :P
    @Laris HAHA dank je wel :D mijn skypenaam is rachel.lauwerijssen! we moeten even een skypedate afspreken! kuskus

  • 11 September 2011 - 11:51

    Caroline:

    Hi Rachel,

    Wow wat een verhalen en dat nu al!
    Wel uitkijken he, want ik wil mijn 'buurjongetje' wel veilig terug zien.

    Volg je en geniet ze (maar dat doe je al wel!)

    groetjes,
    Caroline

  • 19 September 2011 - 07:52

    Lilly:

    Hey Rach!
    Super vet wat je allemaal doet en mee maakt.
    Ik wil nog wel een foto zien van je oorlogswond eigenlijk ;)

    Veel plezier nog!
    Xxx Lilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 21480

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: