La primera semana.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu La primera semana.. - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

La primera semana..

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 September 2011 | Nicaragua, Managua

Buenos dias!

Mijn eerste week zit er bijna op.. Ik heb al heel wat indrukken moeten verwerken, zowel de goede als de slechte maar dat hoort erbij..

Ik heb nu al in de gaten dat ik al aan het veranderen ben (niet in slechte zin, maar misschien eindelijk volwassen ;)). Als je ziet dat de mensen het veel slechter hebben dan hier (en ja, ze klagen wel maar niet zoveel als wij) vind ik het toch knap dat ze zich hier staande kunnen houden tussen corruptie en ruzie met Costa Rica..
Maar genoeg sentimenteel gedoe: mijn eerste week!

Het is een woord: aanpassen!! Net als de grote waternavel heb ik een groot aanpassingsvermogen: ik eet alles, leer Spaans, doe met alles mee etc.
Op zaterdag kwam ik aan en ik was gebroken dus zondag mijn gemak gehouden.. Ik maakte kennis met Simone en Helen, 2 buitenlandse collega's. Helen komt uit Engeland en houd zich bezig met parasieten bij slakken en Simone houd zich net als mij bezig met de gekko's. Ik maakte kennis met de supervisor Jeffery, standaard bioloog (baardje, lange haren, aparte verschijning, aparte kleren), mijn Nicaraguaanse collega's, de 3 honden die aanwezig zijn (Cocco-> 13 jaar, Simba-> 3 jaar en Bella-> 7 maanden)en de housebird Heinz-> 6 maanden.

Simone en Helen hebben me een beetje rondgeleid bij het meer, we hebben gezwommen (25 graden was het water, loving it!. Ik was nog steeds kapot en dus ging ik vroeg naar bed. Uiteraard heb ik een aantal dagen niet goed kunnen slapen vanwege de jetlag en het geblaf van those bloody dogs! Dus ben ik tot nu toe iedere nacht 4 keer wakker geworden, pissen als een malle (je zit nog steeds in de Holanda tijd) dus dat is niet alles..

Maandag had ik mijn eerste Spaanse les en het is zwaar, heel zwaar... Al die vervloekte werkwoorden en vervoegingen en uitzonderingen blablabla.. en nog niet te spreken over la vocabullario.. dus tot nu toe is het wel een hel! Maar het gaat steeds beter, en ik weet dat ik meer moet praten (daar heb ik meestal geen problemen mee ;))maar zoals jullie mij kennen maak ik niet graag fouten (A).. En ik moet meer studeren zei Aura, maar studeren komt niet voor in el dictionarrio :P maar ik doe mijn best (A)!

Ik ben met Simone en Helen maandag wezen wandelen in the forest tussen la arbols om niet alleen vlinders, vogels en reptielen te spotten maar ook om lekker even iets anders te doen dan Spaans te 'studeren :P'. Het was super, houd ik mijn dagboek bij hoeveel dieren ik fotografeer (bewijs) want als ik alles wat ik zie en hoor op moet schrijven, dan heb ik al een A4tje vol! Maar ik doe wel ordenen op Ordes :p(A)

Tot nu toe: 2 miljoenpoten, 3 spinnen, 6 vlinders, 4 libellen, 1 kever, 1 wants, 2 sprinkhanen/krekels, 1 juffer, 3 slangen :D(!!!), 2 vogels, 1 aap!!

Een vervolg kunnen jullie morgen verwachten, ik ga zo met Simone en Helen naar Masaya de stad wat drinken (cervesa y rum), dansen= gezellig doen!

Hasta luego, mi amigos

  • 02 September 2011 - 08:20

    Corné:

    Leuk Rachel! Jij gaat je daar wel vermaken met die miljoenenpoten en de cervesa y rum volgens mij;)
    En dat Spaans komt vast wel goed, dat heb je zo onder de knie!
    Suerte!


  • 03 September 2011 - 07:46

    Brig:

    Hoi Rachel, nu is 't keiharde realiteit hé, spaans studeren, blaffende honden etc., caramba, niet mis. Maar de leuke dingen en unieke ervaringen overtreffen dat allemaal toch. Ik zou zo in je plaats willen zijn, al die beestjes daar ... en ook niet onbelangrijk, de uitjes met rum en dansen, merenque en salsa zeker ook !? plezant ... geniet en de groetjes

  • 07 September 2011 - 06:22

    Laris:

    Ola lieverd,

    Ik ben trots op je. Je doet het toch maar even door Spaans in je hoofd te stampen! Gelukkig heb je leuke collega's om op terug te vallen als je het zwaar hebt. Ga ervoor vent. Want zo ken ik je ;-)

    Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 21479

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: