And it begins.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu And it begins.. - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

And it begins..

Door: rachelnicaragua

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 Augustus 2011 | Nicaragua, Granada

And it begins... jeetje..
Nu ben ik officeel 1 hele dag in Nicaragua :D!!

Maar eerst even gal spugen over het vliegen, als het van jullie mag ;)
De vlucht naar Madrid ging goed, lekker chill, plek aan het gangpad en mijn backpack ging gelijk door naar Managua dus hoef ik niet meer in te checken! Top!
Van Madrid naar Miami ging wel, ik zat helaas aan het raam (terwijl ik had gevraagd om een gangpadplek maar whatever) en het duurde gelukkig 40 minuten korter dan normaal maar pfff wat een hel als je niet goed kan slapen in het vliegtuig! het eten was wel jammie :D!
Maar in Miami begon de hel pas OMG, ONGEKEND!! Ik had het geluk dat de vlucht niet zo lang duurde als gepland was en dat was maar goed ook.. Lees en huiver:
Het begon bij de paspoortcontrole, Amerika zal Amerika niet zijn om HIER al een enorme heisa van te maken. Ik heb bijna EEN UUR in de rij moeten staan want ze willen niet alleen weten waarom je Amerika binnenkomt, nee ze willen ook je vingerafdrukken en een foto van jouw gezicht. En dan heb je altijd van die conjo's die vergeten om formulieren in te vullen...
Na de paspoortcontrole moest ik nog inchecken.. naar mijn bagage hoefde ik niet te kijken dus dat is zeer nice! Ik heb echt.. aan 8 mensen gevraagd WAAR MOET IK INCHECKEN!! Ik was echt pissed, jezus mina, mijn god en natuurlijk weer in de rij staan omdat je langer dan 3 maanden naar Nica ga en ik schijnbaar geen 'visa' heb maar die is er ook niet dus that bitch was talking shit :P
Anyway.. na ongeveer 3 uur gedoe had ik mijn boarding pass en had ik nog een klein uur voordat ik vloog naar Managua, lang leven Amerika :S!

Maar goed IK KWAM AAN IN NICARAGUA!!!
Mijn eerste impressie: Warm, klammig, warm en klammig... 32 graden en een luchtvochtigheid van +80% is niet fijn als je dat ineens in het gezicht krijg, maar alles went. Donaldo van On-Stage wachtte mij op en bracht mij naar Laguna de Apoyo. En onderweg... pff die mensen zijn echt gestoord HAHA ik heb me ogen uitgekeken.. Er is EEN 'highway' door Nicaragua... hmm ja, ik hoor jullie al denken, oh my god, ja dat dacht ik dus ook en waar je niet harder dan 80 mag.. oh my god alweer, waar fietsers en voetgangers ook gebruik van maken, oh my god. Maar 20% van de bevolking heeft een auto.. de rest heeft of een motorfiets of een fiets of maakt gebruik van de bus.
Ik was met Donaldo bijna op plaats van bestemming toen ineens mensen op de straat gingen liggen.. ik zei van 'what are they doing?!' hij zei 'oh they are drunk so they lay down on the floor' ik zo 'interseting'. Of mensen springen met 6 tegelijk in de achterklep van de pick-up en rijden zo over de highway.. echt heel apart maar toch ook wel grappig..
En toen kwam ik aan op de plaats van bestemming.. Estacion Biologica, Laguna de Apoyo, Nicaragua...

  • 29 Augustus 2011 - 06:14

    Carola:

    In ieder geval al een vlucht om niet snel te vergeten!?:P
    Dan zal de rest helemaal om nooit te vergeten zijn.. Heel veel plezier en succes (met de lessen spaans!!) :)

    XxX

  • 29 Augustus 2011 - 07:03

    Natalie:

    Rachhh!! Wat ben ik blij dat je veilig geland bent maar wat een ellende moest je trotseren om er te komen! Echt weer typisch Amerika om moeilijk te doen. Ook mag je meteen van de helse cultuur proeven in Nica! Haha heel veel succes daar en ik kijk uit naar je volgende verslag! Dikke kus

  • 29 Augustus 2011 - 08:00

    Sophie Neitzel:

    Oooh Rachel wat gaaaf! Wat je allemaal meemaakt daarzo.. Geniet ervan! Xxx

  • 29 Augustus 2011 - 08:43

    Marianne Wijnings:

    Hé Rachel...

    Nou was me een reisje wel OH MY GOD....
    Leuk zo'n verslag, ik ga je volgen.
    Veel plezier, lekker genieten (ook van de warmte want hier is het nog steeds niets).
    P.s. Laura mag voor vast komen op zaterdag bij Mulders. Thanks

    Grtz Marianne

  • 29 Augustus 2011 - 10:11

    John En Bernadette:

    Plezant om te lezen dat je goed bent toegekomen en hopelijk heb je goed geslapen je eerste nachtje daar. Nu nog een kwestie van je aanpassen aan de Midden Amerikaaanse toestanden daar en vrienden maken.

  • 29 Augustus 2011 - 10:12

    John En Bernadette:

    Hasta luego !!

  • 29 Augustus 2011 - 10:37

    Ad En Ineke :

    Hoi Rachel,
    Ha je bent al weg...geweldig!
    Ben heel benieuwd naar je verslagen die ongetwijfeld niet saai zullen zijn.
    Wij wensen je een fijne tijd daar!
    Groetjes van ons.


  • 29 Augustus 2011 - 13:38

    Laris:

    Lieverd wat fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent!! Haha wat een hel in Amerika my goodness het zal wel weer eens niet. Gelukkig was je nog op tijd om je vliegtuig te halen. Jeetje stel je voor. Zit je daar..

    Hahaha ik moest echt lachen bij het lezen van dat stuk dat de mensen daar op de weg gaan liggen als ze dronken zijn. Als jij dat maar uit je hoofd laat meneer Lauwe :P haha. Wat een cultuurshock trouwens daar. Een fucking weg?! Mijn god.

    Pas goed op jezelf schat! Ik denk aan je!

    Dikke kus!

  • 29 Augustus 2011 - 22:14

    Rachel Lauwerijssen:

    Haha super leuk om te lezen dat jullie mij alle volgen haha :D hartstikke bedankt!

  • 31 Augustus 2011 - 02:01

    Luc:

    ziet er goed uit rachel!:P
    misschien was de hele heenreis een gedoe maar het is zoiezo een hele reis haha.
    heel veel plezier en succes nog!

    groetjes Luc

  • 01 September 2011 - 01:34

    Christ En Rina:

    rachel
    leuk dit verslag
    Zelfs in de dominicaanse republiek volgen wij je
    groetjes en sucses
    Crist en rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 21477

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: