Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: Rachel Lauwerijssen

Blijf op de hoogte en volg Rachel

29 Maart 2015 | Verenigde Staten, Fort Collins

Beste lieve mensen,

Ik denk dat de titel boekdelen spreekt.. de tijd VLIEGT!! Echt waar, ik zat zelfs een week abuis.. ik dacht dat ik nog maar 3 weken weg was maar het is al een maand geleden dat ik vertrok naar Fort Collins, Amerika. Heel bizar, want het voelt alsof ik hier altijd al heb gewoond en ben opgegroeid..

Ik heb me nog nooit zo thuis en op me gemak gevoeld als hier in Fort Collins (behalve thuis thuis misschien), het is werkelijk geweldig! Ik kom helemaal tot rust en heb in korte tijd veel leuke en interessante mensen ontmoet. Mensen van de Crossfit tot de mensen op mijn kamer in CSU of mijn host familie, ik vind het heel bijzonder dat ik het mag meemaken. Ik kom met veel verschillende culturen in contact, van Arabieren tot Brazilianen en Amerikanen, ieder persoon heeft zijn eigen verhaal en ik vind het fascinerend hoe de gebruiken en de gedachten van mensen verschillen als van de mensen in Nederland. Zo zijn mijn kamergenoten Brazilianen en Jascino komt van een 'kleine' boerderij van 90 hectare, of Hamad en Abdoul, mijn Arabische huisgenoten die met trots over hun cultuur praten. Uiteraard zit ik samen met Kelly en Matt gefasineerd te luisteren om meer te leren over hun cultuur.

Terugkomend op mijn ervaring so far in Amerika: Ik geniet er elke miliseconde van. Tijdens een Skypegesprek met Eleo zei ik; 'Elke ochtend word ik wakker met een glimlach en ik heb geen dag gehad dat ik chagrijnig ben'. Iedere dag is weer een feest op zich! Op het moment van schrijven heb ik een geweldige hike achter de rug, heb ik genoten van een overheerlijke pizza en yoghurtijs en ik lig in nu met 25 graden in een hangmat te genieten van mijn weekend.. en dat is het nog maar eind maart! Mij hoor je niet klagen hoor :)!

Een update hoe het met mij en het onderzoek gaat: dikke prima! Ik ben op dit moment nog druk bezig met het afronden van mijn proposal, maar goed, dat is nu meer een formaliteit dan een noodzaak, maar het is goed om mijn zaakjes duidelijk en helder voor ogen te hebben :). We hebben een aantal verhelderende gesprekken gehad met de NPS (National Park Service)- de mensen die mijn ticket en verblijf betalen in Hawaii, en ook een sleutelrol hebben in het onderzoek, is het onderzoek en het doel ervan een stuk duidelijker geworden. Gillian is soms zo chaotisch in haar hoofd en ik merk dat ik daar onrustig en gestresst van word, maar dat is allemaal goed gekomen :). Ze was deze week op reis en ik heb de touwtjes in handen genomen en heb ik op mijn gemak de losse eindjes aan elkaar geknoopt. Daarnaast heb ik afgelopen week voor het eerst lesgegeven! En ik moet zeggen, ik was positief verrast dat het zo natuurlijk ging en dat ik er zoveel plezier in had. Ik en Gillian zijn al overeengekomen dat we er een vervolg aan gaan geven! Ook zijn we begonnen met wekelijkse meetings in het kader van de BioBlitz in Hawaii. Ik coordineer deze meerings samen met Bri, een klein fijn Hawaiiaans meisje. Erg leuk allemaal!

Naast het werk heb ik nog tijd om leuke dingen te ondernemen in het weekend. Zo was het 3 weken geleden St Patricks Day in Amerika en dat ging gepaard met een parade. Ik ging samen met een Nederlandse vriendin, hartstikke verbrand want het weer was fantastisch, maar gezellig dagje gehad. Ik ging diezelfde zaterdagavond voor het eerst 'uit' in Fort Collins met een vriend. Was zeer geslaagd moet ik zeggen en de Jagerbombs, whiskey en bier vloeide rijkelijk die avond. Zo rijkelijk dat ik er maar ben blijven slapen, haha. Die zondag ging ik met Kelly, Matt en hun vriendin Christina een hike doen vlakbij Fort Collins, genaamd Maxwell Natural Area. Prima te doen, al had veel moeite om bij te benen vanwege (toen nog!) het hoogteverschil met Nederland en de lage luchtvochtigheid.. maar tegenwoordig ben ik niet meer te stoppen en heb ik er geen last meer van! We hebben diezelfde avond nog lekker geBBQt en voor ons was de lente officieel begonnen :).

Een weekje later ben ik met een groep internationale studenten naar een voetbalwedstrijd geweest in Denver: Colorado Rapids vs New York City FC. Erg leuk om te zien, maar ook de verschillen met het voetbal in Nederland, om al niet te spreken over het volkslied, de geweerschoten van de militairen die aanwezig waren en dat letterlijk iedereen in volle borst meezong. Heel apart, want ik zou niet weten hoe ons volkslied zou gaan.. Het was een geslaagde middag, met pizza en drankjes en een hoop gevloek en frustratie (van de Braziliaanse studenten) aangezien de eindstand 0-0 was.. Op zondag had ik met Luke, een vriend van Fort Collins afgesproken en hij vroeg of ik zijn 'date' wilde zijn voor een bruiloft! Ik dacht he?! maar ik zei direct ja, want een bruiloft maak je niet zomaar mee.. Maar Luke had verzwegen dat het een 'fake wedding' was.. 2 vrienden van hem hadden ingestemd om een wedding te faken ter promotie van een wedding planner en fotografe.. haha geweldig was het! De hele fake wedding afgesloten met een hapje en een drankje..

Vandaag ben ik naar Horsetooth Mountain geweest om te hiken. Vanwege mijn drukke weekendplanning (?!) kwam ik tot de conclusie dat dit weekend een van de weinige weekenden zal zijn dat ik 'niets' had gepland in de vorm van tripjes. Als hiker in hart en nieren had ik al een plan in gedachten.. ik kan de kans om een berg te beklimmen niet laten liggen! En wat voor een hike was het! Geweldig! 7 uur lang intens genoten. Matt bracht me naar het beginpunt en heb in zijn totaliteit rond de 15 km berg op, berg af gelopen. Het was 25 graden dus shirtje uit want dan kan die bleke buik en borst ook eens bruin worden :D! Op verschillende uitkijkpunten had ik prachtig uitzichten over Fort Collins en als je de andere kant uitkeek zag je de Rocky Mountains liggen met hun besneeuwde toppen. Het feest was helemaal compleet toen ik de eerste vlinders en bloemen van het jaar had gespot! Mensen zaten me gefasineerd aan te kijken toen ik op mijn knieen in de gravel zat om een mooi plaatje te schieten van een bloem :) ieder zijn interesses toch :D?! Morgen heb ik toch echt een luier dagje ingepland met wat dagelijkse dingen in de planning zoals boodschappen halen en de was doen (ook dat gaat me prima af!) en in de avond is er een dragqueen avond in CSU, wat een hysterie word dat! En uiteraard ben ik er bij :D!

Ik ga het hier bij laten lieve mensen, het was me weer een genoegen om jullie mee te nemen in mijn avonturen in Fort Collins. Een hele zonnige en positieve groet,

Rachel

  • 09 Mei 2015 - 15:55

    John En Bernadette :

    Hi there dear cousin!

    We weten niet wanneer je juist naar de Aloha State vertrekt maar we willen je alvast een hele leerzame tijd toewensen daar in Hawaï en natuurlijk vooral ook FUN time!! Toch ook nog even meegeven dat het ons weer een waar genoegen was om je altijd sappige verslag te lezen.

    Take care en veel groetjes ...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 21433

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: