Days seem like minutes.. - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu Days seem like minutes.. - Reisverslag uit Fort Collins, Verenigde Staten van Rachel Lauwerijssen - WaarBenJij.nu

Days seem like minutes..

Door: Rachel Lauwerijssen

Blijf op de hoogte en volg Rachel

11 Mei 2015 | Verenigde Staten, Fort Collins

Het is even geleden dat ik een nieuw reisverslag heb gepost. De oorzaak is niet dat ik weinig heb meegemaakt de afgelopen tijd, maar ik heb het aardig druk met het onderzoek en dat is een goed teken :)! Days seem like minutes, and weeks seem like hours! Sinds het begin van mijn tijd in Amerika vliegen de weken voorbij. Ik zit namelijk al bijna 2 en een halve maand in Amerika! Best bizar, want dit gevoel had ik totaal niet in Nederland. Ik ‘vergat’ zelfs mijn ouders een email te sturen dus kreeg ik een email met als onderwerp ‘hoe gaat het met je? volgens ons wel goed want we horen niet zoveel van je de laatste tijd’. Voor diegene die het nog niet in de gaten hebben, het gaat meer dan prima! Ik moet eerlijk gezegd ook goed nadenken wat ik de afgelopen maand heb ik gedaan en meegemaakt. Teveel om op te noemen, dus ik ben door mijn foto album aan het bladeren om het jullie in meer detail te vertellen.. Foto’s zijn fantastische hulpmiddelen om je geheugen op te frissen :).

Ik was gestopt bij het weekend dat ik naar de drag queen show ging die plaatsvond op de universiteit campus!! Wow, wat een geweldige avond was dat! Ik ging samen met Kelly, mijn host mama, maar ik bevond me al snel staand bij de eerste rijen om foto's te maken, mee te zingen met de herkenbare popnummers en juichte mee met de menigte als de queens het podium betraden. Aan het eind van de avond had ik geen stem meer over, en de queens in Nederland kunnen er nog wat van leren kwa performance en professionaliteit! Een avond voor in de boeken.

Een weekje later was het tijd om Denver te verkennen: de State Capital van Colorado. Ik had met mijn kamergenoten Tarcisio en Douglas (en zijn vrouw Janquini), 3 Brazilianen, afgesproken om te ontbijten bij een fastfoodketen genaamd iHop. Ik kende het hele menu al van voor naar achter voordat ik een stap in het restaurant zette want ik had maar een wens: American pancakes! Het resultaat was een heerlijke stapel buttermilk pancakes met verschillende smaken syrup, genieten! Het ochtendprogramma bestond uit een bezoek aan de Denver Zoo. Beschreven als een van de mooiste dierentuinen van Amerika dus mijn verwachtingen waren hooggespannen. Maar helaas niet waargemaakt. Begrijp me niet verkeerd want ik heb me geweldig vermaakt maar om bijvoorbeeld de vergelijking met de Nederlandse dierentuinen te trekken kan de Denver Zoo er nog veel van leren :). De middag werd doorgebracht in downtown Denver met een bezoek aan de beroemde 16th Street Mall: een lange winkelstraat met verschillende eettentjes en winkels. Amerikaanse vrienden zijn van mening dat de straat verpaupert is door de vele daklozen of types die random mensen vervloeken naar de hel. Je kan dat niet serieus nemen, ik lachte die man ook recht in zijn gezicht uit. Al met al een geslaagde dag met als hoogtepunt een bezoek aan the Cheesecake Factory. Wat een geweldige winkel en wat een taarten! Het water liep me in de mond.. Hoe kan ik niet van hun bestaan afweten?! Niets gekocht, zo wilskrachtig als ik ben. Maar er komt zeker een moment dat ik een van hun cheesecakes ga keuren! Terug in Fort Collins ging ik met Gerben en Birgitte een hapje eten om het heerlijke dagje Denver mee af te sluiten :).

De week erop ging ik met de Fort Collins International Center naar de El Dorado Canyon, een state park nabij Boulder. Een heerlijke en rustgevende hike door de canyon en langs de bergen met uitzicht op de Rocky Mountains en Boulder. Met het zonnetje op mijn gezicht ben ik geheel in mijn element! Dit soort activiteiten zijn prima momenten om nieuwe mensen te leren en om foto's uit te wisselen als je ineens besef dat je camera niet was opgeladen (oeps!)! Reden genoeg om te netwerken en om me in het vervolg beter voor te bereiden :D.

Sommige hadden het al gehoord maar ik heb een paar keer les mogen geven :)! Ik heb 2 lessen verzorgt aan 2 verschillende klassen: de Womans' and Sustainability class en de Ecosystem and Sustainability class (ESS400). Beide klassen zijn seniors undergraduates, dat wil zeggen, bachelor 4de jaars. Tijdens de les hadden beide klassen de opdracht om elkaar te interviewen met vragen omtrent duurzaamheid en milieu in het kader van mijn onderzoek. Een zogeheten pilot studie. Ik daarnaast ook nog de taak om deze studenten te beoordelen. De resultaten waren zeer wisselvallig (misschien ben ik te streng?!) maar ook shockerend! Hoe kan je een vraag als 'what environmental problems affect your personal life?' beantwoorden met de verandering van het weer of gewoon niet kunnen beantwoorden! Het was niet allemaal middelmatig, er waren ook hele goede interviews bij. Erg leuk en leerzaam, wellicht een zijspoor voor in de toekomst: professor Rachel ;). De pilot gaf een goed beeld van de mogelijke antwoorden, de follow-up questions die ik kan stellen om antwoorden te verlengen en dus wat ik kan verwachten als ik de interviews zelf ga uitvoeren tijdens de BioBlitz in Hawaii. In de tussentijd heb ik nog een samenvatting en aanvraag geschreven voor de mogelijkheid om mijn onderzoek te mogen presenteren tijdens een conferentie, ik ben erg benieuwd naar het antwoord :D!! Duim voor me! Oh, en ik heb een certificaat ontvangen dat ik 3- jaar lang legaal mensen mag interviewen en aan mag spreken in het kader van onderzoek (Human Ethics Training), yeah!

De studenten van ESS400 hadden een BioBlitz georganiseerd als deel van hun cursus. Het was leuk om de studenten zo bezig te zien en het geeft mij de gelegenheid om ze te observeren en een beeld te krijgen hoe ze zich gedragen 'in het veld'. Een deel van deze studenten gaan mee naar Hawaii en gaan data voor mijn onderzoek verzamelen dus deze activiteit was perfect om te zien hoe de studenten omgaan met mensen en met data. Ik voel me zeer verantwoordelijk voor mijn onderzoek. Ik leer gedurende het onderzoek meer over mijn eigen kwaliteiten, en over mezelf als professional en hoe mijn karaktereigenschappen en kwaliteiten erin zijn verweven. Een aantal keer heb ik streng moeten optreden naar mijn team, en gedurende het onderzoek leer ik hoe het is om een project te leiden. Een rol die me tot nu toe prima afgaat eerlijk gezegd! De komende weken zijn cruciaal voor het belang van het onderzoek (en voor mij): We gaan met de studenten naar de BioBlitz in Hawaii waar ze werken als Digital Ambassadors en data verzamelen voor mijn onderzoek. De BioBlitz is het enige moment dat we data verzamelen dus het word een spannende tijd! Direct erna vertrek ik met een deel studenten naar Yellowstone en Grand Teton National Park. Ik zal in de volgende blog meer vertellen over de avonturen tijdens de BioBlitz, Hawaii en het project in Yellowstone en Grand Teton.

In de tussentijd ben ik met Tarcisio, Douglas en Janquini naar de Odell Bowery gegaan. Odell is een van de grote bierbrouwerijen die zich heeft gevestigd in Fort Collins en iedere dag zijn er brewery tours zodat de public een kijkje kan nemen achter de schermen. Achteraf (of vooraf) kan je hun bier proeven in de vorm van trays met verschillende soorten bier. Ik had gekozen voor de Locals’ tray, seizoensbieren die lokaal worden gebrouwen. Na de brouwerij tour gingen we barbecuen. Mijn Braziliaanse vrienden hebben een andere aanpak kwa barbecuen dan Nederlanders dus ik liet me geheel verrassen: het was een feestmaal! Het lekkerste vlees sinds ik ben aangekomen in Amerika.. het water loopt me weer in de mond!

Om mijn blog voor deze keer af te sluiten wil ik graag mijn excuses maken voor mijn soms raar lopende zinnen.. Het kost tegenwoordig veel moeite en denkkracht om goede Nederlandse zinnen te maken. Gelukkig is dat ook niet zo gek, vrijwel mijn hele omgeving spreekt Engels. Er zijn dagen dat het perfect gaat met mijn Engels maar er zijn ook dagen dat ik moeilijk uit mijn woorden kom, meestal is vermoeidheid de oorzaak. Maar al met al, ik kan me prima verwoorden en verstaanbaar maken. Soms zo goed dat mijn Nederlands accent niet word herkent!

PS: Ik heb mijn terugvlucht geboekt! Ik kom 11 september aan in Brussel :)!!

Een positieve groet en tot de volgende blog,
Rachel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 21420

Voorgaande reizen:

26 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stagelopen in de Verenigde Staten

27 Augustus 2011 - 18 Januari 2012

Stagelopen in Nicaragua

Landen bezocht: